Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου 2013

Τα 5 κοινά λάθη που γίνονται στην προώθηση ιστοσελίδων


Η κατασκευή μιας ιστοσελίδα είναι μία βαρυσήμαντη διαδικασία που απαιτεί χρόνο και γνώσεις, όμως η δουλειά της εταιρίας που έχετε επιλέξει δεν πρέπει να σταματά μόνο στο στάδιο της δημιουργίας. Η προώθηση της ιστοσελίδας σας είναι ένα κομβικό κομμάτι που θα κρίνει πόσο επιτυχημένη ήταν η συνεργασία σας. Παρακάτω αναλύουμε τα 5 πιο κοινά λάθη που γίνονται στον τομέα της προώθησης:

  1. MetaTagsΕίναι το πιο κοινό λάθος που παρατηρείται στην προώθηση. Η τέχνη της προώθησης(SEO) είναι κάτι που αλλάζει και ανανεώνεται συνεχώς με ραγδαίους ρυθμούς και δυστυχώς αρκετοί είναι αυτοί που δεν συμβαδίζουν με αυτές τις αλλαγές. Η χρήση των MetaTagsσταμάτησε να είναι αποτελεσματική πριν 3 χρόνια. Πλέον οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν το κυρίως κείμενο μιας ιστοσελίδας για την κατάταξή της και όχι το κρυμμένο κείμενο(MetaTags). Γι αυτό, χρησιμοποιήστε τις κύριες λέξεις σας μία φορά στις Meta περιγραφές και μετά ασχοληθείτε με τον εμπλουτισμό του περιεχομένου της σελίδας σας.
  2. Keyword-StuffingΗ συγκεκριμένη τεχνική έχει σχέση με το «αόρατο κείμενο». Πιο συγκεκριμένα πολλές εταιρίες προσπαθώντας να προωθήσουν μία ιστοσελίδα επαναλαμβάνουν τις κύριες λέξεις πάρα πολλές αλλά με τρόπο που δεν φαίνονται στο γυμνό μάτι. Λόγου χάρη η γραφή με λευκά γράμματα πάνω σε λευκό φόντο, η επικάλυψη του κειμένου από μία εικόνα κ.α. Οι μηχανές αναζήτησης πλέον αναγνωρίζουν την συγκεκριμένη τεχνική κάτι που οδηγεί στον αποκλεισμό(BAN) της ιστοσελίδας και αυτό με τη σειρά του σε μία πολύ κακή κατάταξη στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης.
  3. Αγορασμένα Link: Ιδιαίτερα δημοφιλής τεχνική καθώς έχει άμεσα αποτελέσματα και είναι πιθανό κάποιος να την «γλιτώσει» και να μην τον καταλάβουν. Παρόλα αυτά με τα χρόνια οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και πιο έξυπνοι και είναι σε θέση να εντοπίζουν τέτοιου είδους link και κάνουν BAN στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Λόγου χάρη ψάχνουν στα συγκεκριμένα link κάποιο μοτίβο, όπως η εμφάνιση των λέξεων  «Advertisers», «Sponsors» ή παρατηρούν κατά πόσο το περιεχόμενο τους είναι σχετικό με της ιστοσελίδας σας. Έτσι λοιπόν είναι καλύτερα να επενδύσετε σε μία λογική και σταθερή στρατηγική για την απόκτηση ποιοτικών link.
  4. Flash: Είναι όμορφο με πολλές δυνατότητες αλλά κενό, και τι εννοούμε κενό. Αυτό που στο μάτι μας φαίνεται τόσο πλούσιο σε περιεχόμενο και ελκυστικό η μηχανή αναζήτησης δεν το βλέπει καν, είναι μία κενή περιοχή γι αυτήν. Στις μηχανές αναζήτησης «αρέσει» το καθαρό κείμενο καθώς αυτό χρησιμοποιούν για την κατάταξη και καταχώρηση των ιστοσελίδων.
  5. Υπερβολικά Javascript: Είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και λειτουργικά καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές περιπτώσεις μέσα σε μία ιστοσελίδα αλλά και αυτά οι μηχανές αναζήτησης, δεν γνωρίζουν πώς να τα διαβάσουν. Πιθανότατα στο μέλλον θα υπάρξει αυτή η δυνατότητα αλλά και πάλι το πόσο χρήσιμα θα είναι στην προώθηση είναι αμφισβητήσιμο. Η καλύτερη λύση είναι η χρήση τους με μέτρο και με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να μην καλύπτουν το κύριο περιεχόμενο της σελίδας σας.